I hate myself for lovning you... kapitel 8

Jag är så ledsen att det tog sån tid. Men här kommer det:


Skoldagen tog snabbt slut och jag och resten av mitt lilla gäng var på väg till cheerleadingsträningen. Kate hade varit hos läkaren så hon hade också kommit vid matten med Miss. Houston men nu var hon också här. Hela gänget igen. Precis som om det varit innan det hände. Och som tur var så nämnde igen det. Coach kom som vanligt prick klockan tre då vi skulle börja. Jag fick inte ta ut mig till hundra procent för mina sår men coach försökte få mig till det ändå, även om hon visste vad som hänt mig. Men jag stod för en gångs skull upp för mig själv. Jag skulle inte ta ut mig mer än jag klarade, så jag gjorde bara hälften så mycket som alla andra. När det var bara någon halvtimme kvar av träningen så började fotbollslagets spelare komma in trillade på planen. Trevor kom dit med sin kompis Cedric som en av de första och stod och kollade på oss när vi tränade. Cedric brukar säga att ”det är så sexigt med tjejer i småkläder som rör sina små ben över huvudet i en helt omöjlig position”. Trevor brukar bara skratta och hålla med. Jag och mitt gäng brukar bara stirra på dem och fälla någon spydig kommentar som, ”vadå då? Bara för att ni är viga som stenar.” eller ”det är inte omöjligt. Se bara på oss, vi klarar det ju. Och vi är inte omöjliga. Bara omöjligt heta.” och göra en grupp-highfive. Då blir det oftast tyst på Cedric. Men jag som inte tog ut mig helt såg att han hade ljugit. Det är så sexigt med en tjej i småkläder som rör sina små ben över huvudet i en helt omöjlig position. Han fullkomligt stirrade på Kayla. Det hade jag inte märkt förut. Jag måste komma ihåg att se till att jag får ut dem på en dejt snart. Men så behövde de gå för att deras träning skulle börja och jag kunde koncentrera mig på träningen. När den var slut så gick jag och Kayla till läktaren och tittade när Cedric och Trevor spelade fotboll. Vi satt och pratade och när Trevor eller Cedric gjorde en touchdown – i träningsmatchen – ropade vi hejaramsor till dem. Oftast fick vi en liten vinkning till svar, några gånger så fick vi till och med en slängkyss.

”Hur är det mellan dig och Cedric?” frågade jag en gång.

”Som vanligt tror jag.” sa Kayla, men hon avslöjade sig genom att rodna.

”Åh berätta allt!” sa jag med ljusröst.

”Det är inget. Jag lovar.” sa hon men eftersom jag kände henne för väl så trodde jag henne inte. Men jag behövde byta taktik.

”Okej...” sa jag sorgset och suckade. ”Berätta inte för din allra bästa vän. Som är som din syster och kommer bli väldigt sårad om du inte berättar om din hemliga pojkvän.” om man sa sånt till Kayla och lät lite ledsen och sårad så fick man alltid veta allt! Och idag var inte något undantag.

Okej. Vi var faktiskt ute härom veckan. När du hade kommit hem – jag var inte ute en enda sekund när du var borta. Och det var rätt kul. Vi var inte ensamma men det var som om något typ gnistrade mellan oss. Som... ja jag vet inte.” sa hon och såg ut som om hon höll på att spricka av glädje. Men så var det något som blev mörkt i hennes blick. ”Men jag vet inte om jag är redo för ett nytt förhållande, inte efter Mike.” sa hon och såg plötsligt ut att börja storgråta ut vilken sekund som helst. Mike var den förra pojkvännen Kayla hade haft, men han visade sig vara ett riktigt as. Han gjorde slut med henne på det mest brutala sett och Kayla hade älskat honom så och sålt sin kropp och själ till honom – bokstavligen. Efter det så hade Kayla varit ett vrak i flera veckor.

Cedric är inte som Mike.” sa jag med sammanbitna tänder och tog hennes hand.

Lyssna, Cedric har vi känt sen vi gick på dagis. Han är en mycket, mycket bättre kille än Mike. Och om han på något sätt visar något tecken på att göra som Mike så tänker jag ta och spöa skiten ur honom! Men jag tror inte att han kommer det. Han såg vad som hände med dig när Mike gjort slut med dig, han vet att du är lite instabil när det gäller sånt. Och han skulle aldrig göra så.” Oj, vilken föreläsning det vart. Men hon verkade ha fattat och suckade.

”Ja antar att du har rätt.” sa hon och log mot mig. ”Tack.”

”Det är sånt som systrar gör för varandra.” sa jag. ”Och han är totalt förälskad i dig.” la jag till och hon skrattade.

”Det är han inte.” invände hon. Jag nickade ivrigt.

Jo. Du skulle sett hur han stirrade på din rumpa på träningen! Och det är inte tjejer i små kläder som är så sexigt det är du som är så sexig i småkläder.” sa jag och nu var det min tur att skratta.

”Hey! Laya! Zell!” ropade Trevor till oss ner ifrån planen. Vi tittade på honom och Kayla började skratta också. Utan att riktigt veta varför. ”Vad är det som är så roligt?” frågade Cedric från planen. Då skrattade vi bara mer men jag kunde hålla mig någon sekund för att ropa tillbaka;

”Vi vet inte riktigt!” Jag såg hur Trevor skakade på huvudet och mumlade något som fick Cedric att skrocka.

”Går ni med oss hem?” frågade han. Mitt skratt började avta men Kayla skrattade fortfarande som en gris.

”Jag kan inte. Jag får inte lämna huset. Men ni kan komma med till mig?” ropade jag till svar.

”Okej. Vi ska bara duscha först.” ropade Trevor och han och Cedric började jogga mot omklädningsrummen.

”Men vill ju inte lukta skunk inför fina Mr och Mrs Gold.” la Cedric till.

”Ha-ha Cedric. Väldigt kul.” ropade jag efter dem. Kayla hade slutat skratta och log bara mot mig.

”Vad?” frågade jag henne när jag märkte det.

Inget.” skrattade hon och började plocka ihop våra saker. Jag bara tittade på henne lite oförstående. När hon höll fram min väska tog jag den långsamt. Fortfarande med blicken fäst på henne.

Kom nu Zell. Annars går jag utan dig och Joe blir nog väldigt förvånad när jag kommer hem till dig med Trevor och Cedric ensam.” sa hon och vickade lite på rumpan. Då tog jag hennes hand och hon fick dra upp mig. Och så gick vi bort till omklädningsrummets ingång.

Och när vi gick runt hörnet innan man kom till ingången så stannade vi.

Där stod Trevor och Cedric. Lite småfuktiga i håret.

”Där är ni ju, vi har ju stått här i typ flera år, hur kan det ta så himla lång tid för tjejer.” klagade Cedric. Kayla höjde ett ögon bryn.

Lång tid? Det var ju ni som var läskigt snabba. Har ni ens duschat?” frågade hon. Trevor fös.

”Ja. Vad gjorde ni där borta egentligen?” frågade han.

”Ja. Vi började nästan tro att ni blivit kidna-” sa Cedric men han avbröt sig när Trevor la en hand på hans bröst, för att få honom att vara tyst. Han visste att det var känsligt för mig. Jag tittade ner i marken och jag tror att jag slutade andas för någon sekund.

”Förlåt Zell.” sa Cedric, till min förvåning mycket närmare än förut.

”Det är lugnt. Men nämn det helst inte igen.” sa jag och tittade upp igen. Trevor och Cedric hade kommit fram till oss. Jag log mot Cedric som log tillbaka mot mig.

”Ska vi gå?” frågade jag. Trevor och Cedric nickade ivrigt och Trevor tog min hand. Jag log inombords. Vi pratade om allt mellan himmel och jord – med ett undantag – på väg hem till mig, bland annat vad vi skulle göra och kom fram till att vi skulle se en film.

 

När vi kom fram så var det en härlig lukt som spred sig i huset.

”Joe! Jag är hemma! Med Trev, Ced och Laya!” ropade jag.

”Okej, är ni hungriga?” ropade hon tillbaka. Jag tog av mina ytterkläder och gick in till henne i köket där hon stod och stekte fattiga riddare. Det var som om någon hade stuckit en kniv i min mage. För mig så betydde fattiga riddare bara en sak – Luke.

”Inte jag.” mumlade jag tyst.

”Men jag är!” sa Cedric och stormade in i rummet. Efter honom kom Kayla och Trevor in, inte lika snabbt som Cedric – som redan hade ätit en halv fattig riddare. Jag gick långsamt fram till bordet och satte mig så långt bort från de fattiga riddarna som möjligt. Men som tur var för mig så var Trevor och Cedric super hungriga så de åt upp alla – förutom två som Kayla åt – på mindre än tre minuter. Och jag skyndade mig ut ur köket och kollade igenom vårt jätte stora förråd av filmer. Jag tog ut de tre nyaste som pappa kommit hem med i förra veckan, Step up 3, Salt och Wallstreet. Pappa hade sagt att de var rätt bra och han brukade ju ha bra film-smak. Jag hörde hur Laya skrattade, och skrattet kom närmare. De var på väg in till vardagsrummet. Jag tog med mig filmerna, ställde mig upp, vände mig om och fick ett par läppar trycka mot mina. Först blev jag bara förvånad men så la han sina armar runt mig och pressade mig mot honom. Det kändes bra, som hemma. Så jag kysste honom tillbaka. Och jag kunde känna hur han log. Mina armar började vandra upp över hans bröst och jag la mina armar runt hans hals och flätade in mina händer i hans blonda hår. Och så hördes ett litet fniss och någon – Cedric – harklade sig.

”Stick och brinn.” mumlade Trevor mot mina läppar. Men det lät mer som Tik o bin, ungefär.

”Nej. För jag vill se på film.” sa Cedric. Då tog jag fodralen jag redan hade i händerna och slängde i dem i den riktningen som Cedrics röst kom från. Och det lät som om han fångade dem, och jag tror jag kastade det på honom så det gjorde ont för han sa aj.

”Din tjej har bra smak Trev.” sa han. ”Men allvarligt, Step up?” sa han med en röst som sa att han tyckte att jag var galen. Då drog jag mig ifrån Trevor en liten bit så att min mun var fri. Men han ville inte sluta, så han började kyssa min hals.

”Pappa sa att den var bra.” sa jag lite andfått till Cedric. ”Aj. Trev, du bet mig.” Men Trevor ignorerade mig och började kyssa mina axlar och ville tydligen ner ännu längre. Jag fnissade och försökte trycka honom ifrån mig. Men det gick inte så bra. Han var så mycket starkare än jag, men hans stannade vid min hals i alla fall.

”Urs, Trev sluta. Eller gå och skaffa ett rum.” klagade Cedric som hade satt sig i soffan.

”Jag måste nog hålla med. Mycket kan jag se med det där är lite för mycket.” höll Kayla med. Jag skrattade och gjorde ett sista försök att få bort honom. Inte för att jag inte gillade det, nej så var det inte.

”Okej Trev. Nu ska vi inte göra våra vänner generade.” skrattade jag och han släppte mig faktiskt.

”Vadå? Gillar ni inte barnförbjudet?” flinade han mot Laya och Ced.

”Nää!” sa Cedric och Kayla samtidigt. Jag fnissade och började gå mot soffan och Trevor gick efter. Och så nöp han mig i rumpan, och jag skrek till och hoppade upp lite i luften. Alla utom jag skrattade. Jag bara skakade på huvudet och suckade. Trevor hade gått om mig och redan satt sig i soffan. Jag gick och satte mig bredvid Trevor och han la sin arm runt mig. Ced gick fram och satte i Salt och tryckte på play.

”Ska jag gå och hämta något gott att äta?” frågade Trev efter några minuter. Cedric nickade och Kayla mumlade ett ja. De var allt för intresserade av filmen.

”Jag kommer med dig.” sa jag och ställde mig upp. Trevor tog min hand och vi gick in till köket och tog fram en påse chips. Trevor tog den och jag började gå in till Ced och Laya igen. Men de kollade inte på filmen. De var allt för upptagna med varandra. Jag kvävde ett fniss och vände mig om för att ge dem lite privatliv. Jag såg hur Trevor var på väg in med en massa chips i munnen. Jag höll upp en hand för att få honom att stanna och när han gjort det i la jag ett finger för munnen för att visa att han skulle vara tyst innan jag vinkade honom till mig. När han såg vad de höll på med så flinade han brett. Jag började gå mot köket så de kunde få vara utan publik och Trevor följde efter. Och jag log. Brett!


Extra långt var det så jag vill gärna ha extra många kommentarer :) Och så ska jag lägga upp bilder på de nya karaktärerna också :D

 


Kommentarer
Postat av: Victoria ^^

Guuud vad braa! Längtar redan till nästa kapitel!!:D

2011-01-23 @ 14:21:20
URL: http://fashiongirls.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-01-23 @ 14:50:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sjuktbra skrivet ofc :D You girl gott talent ;)

2011-01-23 @ 16:28:47
Postat av: elsaaapelsa

meeeeeeeeer :DD

2011-01-23 @ 20:15:52
URL: http://elsaaapelsa.blogg.se/
Postat av: Maja <3

Åhh, så bra!! <3

Hoppas det kommer ett till kapitel snart, men känn ingen press!

Hare gött / Maja <3

2011-01-23 @ 22:08:43



Hej och välkommen till kommentarerna!
Kommentera gärna vår noveller eller vad det nu är du vill kommentera om. Men om kommentaren är taskig eller kränkande för någon av oss eller våra läsare så kommer vi ta bort kommentaren omedelbart. Annars får ni kommentera hur ni vill :)

/Erika och Julia


Kommentera inlägget här:

Vad är ditt namn?
Klicka så kommer datorn ihåg dig :P

Mail adress? Det är bara Julia och Erika som ser den ;)

Blogg/hemsida? Har du en?

Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0