Lucka 3

Här kommer.. Lucka 3 ! Glöm inte kika in på bloggen imorron med. (Läs nedre inlägget)

Bella och Nessie kom nerför trappan, Nessie hade tomteluva, även om det inte var julafton. Mina två änglar, de såg så lyckliga ut... och det var just vad vi var. Lyckliga.

"Pappa!", sa hon glatt när hon såg mig sitta i ena fåtöljen i vardagsrummet. Hon kom rusande ner för trappan och hoppade upp i min famn, som om hon inte hade sett mig på flera år. Jag tittade på Bella där hon stod vid slutet av trappan, hon log.

"Pappa, det är två veckor kvar till julafton. Det ska bli jättekul!", sa hon lika glatt och hoppade upp och ner i min famn. Haha, så det var det hon ville berätta. Att det snart var julafton. En sån lite unge man kan ha.

"Så vad tycker du att vi ska göra tills det blir julafton?", frågade jag henne. Hon funderade en stund innan hon svarade.

"Jag vet vi måste köpa julgran, julmat och förstås julklappar!", sa hon och sprang till sin faster Alice för att säga sina små intressanta planer för julafton. Så gullig hon var min dotter. Hon visste såklart inte att vi redan hade köpt tonvis med julklappar till henne.

"Hej på dig min älskling.", hörde jag Bella säga där hon stod bakom fåtöljen jag satt i och smekte mitt hår. Jag tittade upp och log mot henne.

"Hej du min skönhet.", sa jag och ställde mig upp och ställde mig framför henne i vampyrfart och kysste henne passionerat.

Precis då kom Emmett in.

"Så det är här ni är. Var har ni gjort av de lilla busfrö då?", frågade han retsamt.

"Måste du alltid skrämmas Emmet?", frågade Bella irriterat och la armarna i kors. Emmett skrattade roat. Jag morrade låg till honom som en varning. Han uppfattade den och blev genast allvarlig.

"Okej då era tråkmånsar, ta det lugnt.", sa han och tog händerna upp i luften. Bella log mot honom. "Jag har ingen aning var hon är. Sist vi såg henne skulle hon till Alice.", svarade hon Emmetts fråga.

Precis då kom Nessie inrusande med Alice i släptåg.

"Jag tror nog att jag har hitta henne.", sa hon retande till Emmett och flinade mot honom. Varför måste hon verkligen göra precis allt nu?, hörde jag Alice tänka. Haha, Nessie har nog bestämt sig för att shoppa massa jul saker, och stakars Alice som måste följa med. Hon har nog massa andra saker att göra.

"Jag och Bella kan följa med henne istället.", sa jag till Alice. Hon vände sig om mot mig och log ett tackande leende.

"Är det okej om din mamma och pappa följer med dig istället, jag har väldigt mycket att göra bland annat en överraskning.", sa hon och sprang upp i vampyrfart till sitt och Jaspers rum.

"Mamma, pappa vi har mycket att göra!", ropade Nessie på oss och gick ut för att vänta på oss i garaget där vi hade bilarna.

Jag och Bella satte på oss våra vinterjackor fast det egentligen inte behövs, men för att smällt in bland alla andra.

När vi kom ner till garaget stod Nessie och hoppade upp och ner av ivrighet att komma iväg.

Jag låste upp min Volvo som vi skulle åka i och satte mig i förarsättet. Bella satte sig bredvid mig medan Nessie satte sig i baksättet.

Jag bakade ut ur garaget och satt av mot Port Angels.


Så vad tycker ni om våran Julkalender?
Stort tack till Johanna som skrivit detta kapitel !
// och Johanna

Kommentarer
Postat av: Johanna

skit bra :D

2010-12-04 @ 09:31:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Hej och välkommen till kommentarerna!
Kommentera gärna vår noveller eller vad det nu är du vill kommentera om. Men om kommentaren är taskig eller kränkande för någon av oss eller våra läsare så kommer vi ta bort kommentaren omedelbart. Annars får ni kommentera hur ni vill :)

/Erika och Julia


Kommentera inlägget här:

Vad är ditt namn?
Klicka så kommer datorn ihåg dig :P

Mail adress? Det är bara Julia och Erika som ser den ;)

Blogg/hemsida? Har du en?

Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0