Heartless Love kapitel 10

Här kommer kapitel 10! ;) Ni måste förstå att min uppdatering kanske inte är bäst, för det finns annat jag (vi) måste göra. Men men nu ska ni få läsa ;)

Kapitel 10

Elizabeths Pov


"Så..Bella du-"
"Bella kom!" skrek Jasper. Bella tittade ursäktande på mig och gick mot hållet Jaspers röst kom från. Jag följde efter henne.

Jag häpnade över vad jag fick se.

 

Bellas Pov

När jag kom ut stod en stor maskin som var rund och tom i mitten, förutom någon konstig lila dimma.

"Vad är det för något?" frågade jag Jasper.

"En tidsmaskin!" Skrek han.

"Hur vet du det?" Frågade jag häpet.

"Det kom ett brev med den" sa han och kastade ett hopvikt papper mot mig. Jag missade och Edwards mamma fångade det smidigt. Hon gav det till mig sa:Läs det.

Jag vecklade upp pappret och läste:

'Kära Cullens! (och Bella)

Detta är en tismaskin. Elizabeth när ni väl har rest får du välja vilken tid du vill stanna i, (den du är i nu eller den tiden då Edward var människa)

Bella du ska också följa med för att se vad som hade hänt om du och Edward var ihop på den tiden.

Varning! MIXTRA INTE MED TIDEN!

Det kan få oanade konsekvenser.

Stephanie

Ps! Medan ni reser stannar tiden här ;)

 

"Vem är Stephanie?!" röt jag.

"Hur ska vi veta?" skrattade Emmett och jag rodnade.

"Men asså..ska vi verkligen resa i tiden?" frågade Elizabeth.

"Hallå! Ni måste! Hur många får en sån här chans?" sa han och knuffade in oss i dimman.

"Neeeeeej!" Hördes Edwards röst bakifrån, och plötsligt kände jag Elizabeths hand i min.



Så? Vad tycker ni? Bra, dåligt..?
Kommentera! Kan jag skriva ett helt kapitel kan ni iallafall skriva någon/några rader! ;)

Erikas kommentar: Helt. OTOLIGT! Du är ju bara så bra! Är det Stephanie Meyer som skickat den?

Kommentarer
Postat av: Johanna

more more :D

2011-01-09 @ 16:17:18
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super duper bra:D!!!!!! Längtar ihjäl mig tills nästa kapitel!!!:)

2011-01-09 @ 17:44:59
Postat av: L

vilken bra,ser fram mot att höra fortsättningen... :)

2011-01-13 @ 12:04:07
Postat av: emmaa

supersuper bra! vill ha meeeer! :)

2011-03-15 @ 14:47:11



Hej och välkommen till kommentarerna!
Kommentera gärna vår noveller eller vad det nu är du vill kommentera om. Men om kommentaren är taskig eller kränkande för någon av oss eller våra läsare så kommer vi ta bort kommentaren omedelbart. Annars får ni kommentera hur ni vill :)

/Erika och Julia


Kommentera inlägget här:

Vad är ditt namn?
Klicka så kommer datorn ihåg dig :P

Mail adress? Det är bara Julia och Erika som ser den ;)

Blogg/hemsida? Har du en?

Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0