Heartless Love kapitel 7

Här har ni kapitel 7:

Kapitel 7

"Öh?..va Aro?" sa Jane chokat.

"Du hörde mig klart och tydligt, så iväg med er nu"

"Och ni har ett halvår på er att få Bella som vampyr, ni vet vad som händer annars..

Edwards Pov

Vad hade Aro sagt?! Den som ville döda min Bella skulle nu tvingas leva med oss. Jag var nästan äcklad. Men men vi var tvungna att åka.

Jag tryckte Bella mot mig och började gå. De andra följde efter, Bella verkade ha sommnat. Jag lyfte henne och bar henne resten av vägen. Vi satte oss i den gröna porshen och Carlisle körde denna gången. Bella vaknade plötsligt. Jag tryckte mina isiga läppar mot hennes varma och mjuka. Våra läppar masserade varandra och vi fortsatte kyssas tills Bella behövde luft. Ingen sa något eftersom Jane satt bakom oss med Jasper och Emmett. Undrar hur vi skulle få henne följa dieten eftersom hon gillade att skada och döda. Hon hade ju också sin gåva och kunde tortera oss när hon än ville. Jag koncentrerade mig på hennes tankar.

Dumma dumma dumma Cullens varför måste jag bo med de? Jag trodde Aro gillade mig. Han ska få känna på smärta nästa gång vi möts. Och det blir snart..haha.

Vissa gillade vissta att vara elaka. Jag måste skydda Bella från henne. Plötsligt svängde Carlisle in på vägen som ledde till vårt hus och snart var vi framme. Bella hade sommnat igen och jag bar ut henne och upp till mitt rum. Jag la henne på dubbelsängen, och gick ner igen. Rosalie och Alice hade gått och shoppat. Carlisle, Esme, Jasper och Emmett hade börjat berätta mer om vår diet.

"Hur..smakar det då?" frågade Jane äcklat.

"Som djurblod. Vad tror du?" Sa Emmett och skrattade. Jag suckade, vi kunde faktiskt underlätta.

"Som blod fast mer djursmak i" sa jag.

"Det var ju det jag sa!" ropade Emmett.

"Hm. Då jagar vi väl" sa Jane och svalde. Jag log lite svagt. Jane hade fortfarande på sig sin Volturi kappa. Jag undrade vad Alice skulle säga och om vad Jane skulle göra med kappan.

Vi började springa och så fort någon sprang före Jane använde hon sin kraft på de. Så Jane sprang först. Plötsligt stannade hon. Jag vädrade i luften och kände lukten av en flock hjortar i öst.

"Öst" sa jag, och alla sprang dit. Jane tog den största och Emmett den näst största. Emmett blev sur för att Jane fick den största hjorten och var tyst på hemvägen. Alla andra var också tysta för den delen. När vi kom hem sprang jag upp och tittade till Bella. Hon sov, som tur va. Jag gick ner igen och läste Janes tankar:

"Undrar vilket rum jag får, om jag ens får något! Hmph dumma Cullens"

Varje tanke om oss var negativ, det gjorde mig lite ledsen. Hon var som alla andra (förutom att hon var vampyr) gav oss inte chansen. Därför gillade jag Bella hon gav alla en chans..

"Vilket rum ska jag ha?" frågade Jane trottsigt. Då kom Rosalie och Alice in med tio kassar var, detta skulle Bella inte gilla. Rosalie blängde på Jane, Alice med.

"Öh, vi har nog något tomt på övervåningen. Kom så kollar vi." Carlisle gick upp med resten i hälarna. Han stannade vi ett tomt rum och borstade bort lite damma från dörren.

Jag öppnade dörren och alla gick in. Det var tomt och luktade gammalt alla fotoalbum var här inne, det var som vårt förvaringsru. Jag lyfte bort albummen, Jane sneglade konstigt på böckerna och tänkte på hur hon skulle innreda. Jag tog med de till mitt rum och la de på soffan. Jag la mig bredvid Bella och formade mig efter henne. Hon la huvudet på mitt bröst. Hon luktade så gott. Jag vet inte hur länge vi låg där, vi skulle kunna ligga kvar i en evighet. Bella mumlade mitt namn och sa "Jag älskar dig" Jag log.

Bella vaknade klockan tio. Jag lämnade henne ifred så hon kunde byta om. Hon kom ner för trappan några minuter senare. Jag hade lagat våfflor till henne som jag serverade med sylt. Alla satt och tittade på när Bella åt. Det fick henne rådna, alla utom Jane. Hon satt på sitt rum och surade, hon hade inrett men var ändå inte glad.

Plötsligt ringde det på dörren. Jag tog Bella i handen och gick mot dörren, alla följde efter oss. Jag öppnade dörren..och jag trodde inte mina ögon.

Utanför dörren stod Alec..

Så vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Johanna

give us more :D

2010-10-28 @ 19:28:47
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Johanna/ Moonlight

Det var såklart suveränt Julia, vill ha mer nu!!!:D

2010-10-28 @ 19:30:19
Postat av: Anonym

mer mer

2010-10-29 @ 18:23:14



Hej och välkommen till kommentarerna!
Kommentera gärna vår noveller eller vad det nu är du vill kommentera om. Men om kommentaren är taskig eller kränkande för någon av oss eller våra läsare så kommer vi ta bort kommentaren omedelbart. Annars får ni kommentera hur ni vill :)

/Erika och Julia


Kommentera inlägget här:

Vad är ditt namn?
Klicka så kommer datorn ihåg dig :P

Mail adress? Det är bara Julia och Erika som ser den ;)

Blogg/hemsida? Har du en?

Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0