Heartless Love Kapitel 4

Hej bara för att jag är så glad att vi har studiedag imon (måndag) så får ni kapitel 4 nu.
Obs! Mia kommenterade att Emmett stavades med 2 t i slutet, tack för att du skrev det! :P
Har ni läst boken (ljudet av ditt hjärta) så märker ni att jag ändrat färg på en sak. :D

Kapitel 4
Bellas POV
Natten var kall och lång. Äntlien var det morgon! jag gick ner och åt mackor och gick upp igen, jag hade redan bestämt vad jag skulle ha

på mig. Mina jeans och min blåa blus som Edward gillade. Jag gick till stolen där jag lagt de igår (jeansen och blusen). Men där fanns bara

jeansen!! Jag tog på mig min röda blus och sprang ut, där var Alice med en ledsen blick och Edward med en blick som om han skulle bryta

ihop. Jag hoppade in.
"Vad har hänt?!" skrek jag
"D..d...din blus..det var V..oluturi som tog den." Edward morrade.
"VARFÖR?"
"De tänker spåra dig o..och döda dig."
"Men kan vi inte gömma oss då?" (Edwrd hade redan börjat köra SNABBT ut ur staden)
"Jo, jag har skrivit att du följer med mig på en shopping resa i en vecka" sa Alice.
"Mwn kommer de hitta mig, Edward du får INTE OFF-
"TYST! Volturi har all tid i världen, det är som att hitta en nål i en höstack när man har tid att utforska varje strå!"
"Men Ch-"
"Esme och Carlisle stannar kvar och vaktar Charlie, de andra kommer imon. Det skulle va konstigt om alla försvann samtidigt."
"Men varför såg du inte att detta skulle hända Alice?"
"Jag Jasper och Edward jagade ju, och då tänkte jag inte på det. Sen i morse såg jag vad som hade hänt och berättade för alla.
"Vart ska vi Edward?
"Först tar vi färjan till Vancover sen flyger vi till Europa."
"M..men varför gör du inte mig till en vampyr då?!" Jag var rasande, han riskerade allas liv för att han inte ville ändra mig. Så antingen

ändrade han mig eller så dog jag.


Edwards Pov
Jag och Alice satt i hotellvardagsrummet. Jag ville gå in till Bella, men varje gång jag knackade på sa hon "Jag vill va ifred" och jag kände

lukten av salt vatten. Tårar.
När jag sa det till Alice sa hon bara "Ge henne tid". Alice hade precis gått ut och ringt Jasper, när jag kände att Bellas lukt var svagare.

Jag knackade, inget svar. Jag öppnade dörren, det var TOMT! Fönstret var öppet, NEJ. Jag rusade till fönstret och såg ett rep hänga ner

till marken. Alice kom springande in.
"HUR KUNDE DU MISSA DETTA?!" skrek jag.
"Jag..jag har börjat förlora min kraft...NEJ din..Carlisle och allas framtid. Borta"

 


Jaspers Pov
"Jag saknar dig Alice kom tillbaka." Hon hade äntligen ringt till mig. Hon hade sagt att vi skulle åka imorgon, men det fick mig inte sakna

henne mindre.
"Alice?" Inget svar.
"ALICE?!" Sen hörde jag.
"HUR KUNDE DU MISSA DETTA?!" Det var Edwards ursinniga röst. Jag hade blivit van vid den på senaste tiden.
"Jag..jag har börjat förlora min kraft...NEJ din..Carlise och allas framtid. Borta.
NEJ. Jag sprang in i köket och ropade på alla.
"ALICE HAR FÖRLORAT SIN KRAFT! VI MÅSTE DIT NU!"
"Lugn Jasper" sa Carlisle. Jag kom på att jag påvekade alla andras känslor och lugnde mig.
"Var är de?" frågade Emmett och Esme.
"Vancover" sa jag.
"Då åker vi" sa Rosalie.

Erikas kommentar: As bra och spännande ;) Måste bara ha mer!!

Detta kapitlet var kanske lite kortare men hoppas ni gillade det.
Kommentera snälla! Då blir jag glad :D

 

//Julia


Kommentarer
Postat av: Johanna/ Moonlight

Det var jättebra!Och jag vet vad du ändrade;) Hoppas att nästa kapitel kommer snart!!!!.

Julia: Läs också gärna min fanfic Moonlight på www.twilighteralways.blogg.se :D

2010-10-10 @ 16:41:55
Postat av: Johanna

mer mer mer mer mer mer mer mer mer :D

2010-10-10 @ 18:17:52
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer mer mer mer mer mer mer mer :D

2010-10-10 @ 18:18:16
URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Hej och välkommen till kommentarerna!
Kommentera gärna vår noveller eller vad det nu är du vill kommentera om. Men om kommentaren är taskig eller kränkande för någon av oss eller våra läsare så kommer vi ta bort kommentaren omedelbart. Annars får ni kommentera hur ni vill :)

/Erika och Julia


Kommentera inlägget här:

Vad är ditt namn?
Klicka så kommer datorn ihåg dig :P

Mail adress? Det är bara Julia och Erika som ser den ;)

Blogg/hemsida? Har du en?

Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0