Heartless Love kapitel 1 en lek

OBS! detta är Edwards pov

Jag öppnade ögonen,jag var i mitt rum. Jag vände mig om och såg mina välbekanta gardiner. Jag reste mig upp och gick ner till köket, Carlisle och Esme satt där och pratade.

"Åh hej Edward" sa de i kör.
"Hej sa jag och log" jag ville till bella,jag ville höra henne, se henne, se hennes bruna ögon och se henne le.
"Jo om det går bra så åker jag till -
"Vänta Edward, jag och Esme undrar om Bella vill sova över här?" Hm. Det var ett frästande förslag. Jag skulle älska det, all tid med Bella älskade jag men att inte behöva oroa sig för någonting skulle jag defenitivt älska.
"Visst jag ska fråga henne"
"Åh Edward...Det är liksom redan bestämt.Alice du vet. sa Esme

Några minuter senare satt jag i bilen på väg till Bella. Varje minut utan henne var svår. Det var som att jag hade allt hos henne och inget hos mig. För vad kunde hålla henne kvar? Jag ville läsa hennes tankar och veta. Hur kunde hon falla för mig, någon som dödat människor?

Jag gick ur bilen och knackade på Bellas dörr. Dörren öppnades och plötsligt stod min ängel där, som om hon kommit från himlen. Hon log stort och jag tittade in i hennes bruna vackra ögon och såg allt. Himlen, min framtid, mitt liv, Bella och till sist mig själv.

Jag gick in och såg Charlie, han gav mig en blick som sa att jag inte var välkommen. Sedan hörde jag hans tankar:
Vad gör HAN här igen? Hm om jag bara kunde få bort han från Bella.
Jag blockerade snappt hans tankar. Jag ville aldrig tänka på någon separation mellan oss igen.
"Vilken tid åker vi till dig?" frågade hon plötsligt.
"Åh, när du vill sa jag besvärat. Jag visste att Charlie ville prata med mig om att Bella skulle sova över.
"Öh...Edward" sa Charlie
"Skulle jag kunna få prata med dig?" frågade han. Bella suckade bara.
"Visst" sa jag, jag visste redan vad han ville säga. Jag följde efter honom in till köket och han drog ut en stol till mig.
"Så" han harklade sig och tänkte: hoppas hon sover med alice. Undrar vad de ska göra?
"Vad ska ni göra ikväll då?" frågade han
"Vi ska spela familjespel, och Esme ville att Bella skulle va med." Sa jag lungt. Jag  visste att jag behövde ha tålamod med Charlie.

Bella och jag var på väg hem till mig, hon hade på sig  jeans och en hoodie. Hon var väldigt söt i det, en en gång funderade jag på hur jag kunde få sån lycka. Jag svängde in på infarten   och stannade. Emmet sprang ut genom dörren och kramade om Bella. Alice kom springande mot oss.
"Hej Bella!" ropade både alicce och Emmet.
"Hej" sa Bella.
"Jag är så glad att du kom ingen här vill göra nåt. De är helt enkelt tråkmånsar." sa han. Jag rynkade pannan och alice harklade sig.
"Förutom alice då, men jag vill vara mer än 2"
"Vad ska vi spela då?"
"Hm, vad sägs om partnerlekar?" frågade han.
"PARTNERLEKAR" ekade jag och Bella samtidigt.
"Ja" om Emmet kunde rodna skulle han varit klarröd nu
"Alltså båda måste klara vissa saker , sen för vraje sak de klarar får de en nyckel, det behövs fem nycklar till kistan - 
"KISTAN?! skrek Bella
"Lung" sa jag, och för en gångs skull lyssnade hon på mig.
"Jo om jag får prata färdigt så ligger det ett pris i kistan. Vill ni va med?"
Jag var på väg att säga nej men så sa Bella "Ja" och sen hörde jag Emmets tankar:
Snälla! Det blir inte farligt, jag lovar!!! Han tog fram sina hundögon och jag skrattade och nickade.

Några minuter senare satt alla i min familj och Bella i en ring.
"Okej vi måste ha regler" sa Esme, jag höll med jag ville inte att Bella skulle hamna i mitten i något bråk.
"Jag håller med"
"OK. Tur för er att det redan finns regler" sa Emmet och flinade stort.

REGLER
"1" började Emmet. Jag nickade uppmuntrande mot honom och han fortsatte.
"Bella måste kunna göra sakerna" Emmet suckade och jag morrade, sen tittade jag på Bella och såg att hon rådnade. Jag log mot henne.
"2, det får ta max 30 min att göra. Och sist 3" sa han och flinade stort. Jag kom på att han blockerade sina tankar för mig, och rynkade pannan.
"Om man hoppar får man springa ett varv runt huset naken...I mänsklig fart. Alla tappade hakan.
Så nu stod alla här.
"Dåså" sa Emmet.
"Varje par bestämmer en utmaning var, de fyra första som klarar det går vidare till nästa utmaning och får en nyckel."
"Åh...Just det. Paret som vinner första utmaningen får också bestämma sista" Jag kände att Bella frös till is bredvid mig, så jag kramade henne lugnande.
"Dåså, vilka vill bestämma utmaning 1?" frågade Carlisle.




Så kommentera snälla! Jag vill veta vad ni tycker! Och kopiera INTE min fanfic så är ni jättesnälla.
Ha en bra kväll

Erikas kommentar: Awesome!!


//Julia


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivit, nu får du fortsätta skriva.=)

2010-10-07 @ 22:13:07
Postat av: Johanna

mer mer mer mer :D

2010-10-08 @ 14:26:26
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Svarten97

bra början :) fortsätt så är du snäll! :D

2010-10-08 @ 14:50:00
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Linnéa

allt bra?

2010-10-08 @ 15:01:28
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: Johanna/ Moonlight

Jättebra:)

Fortsätt så:)

2010-10-08 @ 16:23:26



Hej och välkommen till kommentarerna!
Kommentera gärna vår noveller eller vad det nu är du vill kommentera om. Men om kommentaren är taskig eller kränkande för någon av oss eller våra läsare så kommer vi ta bort kommentaren omedelbart. Annars får ni kommentera hur ni vill :)

/Erika och Julia


Kommentera inlägget här:

Vad är ditt namn?
Klicka så kommer datorn ihåg dig :P

Mail adress? Det är bara Julia och Erika som ser den ;)

Blogg/hemsida? Har du en?

Och vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0